onsdag 21 januari 2009

tredje dan och handarbete

Gick upp tidigt i morse kl 5.00 för i morse blev de buss till skolan men de visade sig att de inte tog så lång tid till bussen som jag trodde så i morgon blir de lite sov morgon..
Idag kom våran lärare Anders för första gången. Han har haft vinter kräk sjukan men nu va han på benen igen..
Idag bestämde vi lite grupper och tog lite beslut och fick lite mera info..

Sen på efter middagen skulle vi åkt långfärds skridskor men dom hade ringt från orsa kommun och sakt att dom inte skulle hinna ploga innan vi skulle åka , har kommit massa snö med andra ord..
Så istället kom de en ur invånare från skattungbyn och berättade om skattungbyns historia varför de heter så och varför de ser ut som de gör och massa sånt va jätte jätte intressant..

I våran klass verkade de vara inne med handarbete det var en kille som stickade hela dagen i dag han blev nästan klar men en hel raggsocka som han började på i dag.. Han hade spunnit garner själv av hund päls de var lite speciellt..
Väldigt häftigt tycker jag..
Sen var de en tjej i klassen som höl på med en "teknik" som heter nålbindning verkade jätte häftigt har tänkt att jag ska lära mig de har hittat en sida på nätet där de står hur man gör de ska jag prova..

Jonas kom hem i dag dom hade inget mera på sin skola att göra innan praktiken så då fick han åka hem..

Nu ska jag gå och sova..

god natt....

/emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar