måndag 21 mars 2011

Katt

Nu har de andra stora flytt lasset kommit upp till mora. Vi åkte från mamma i Uppsala vid 13 tiden igår. Då hade vi med oss eliott och ronja (mina katter). Dom jamade Jätte mycket så jag tog upp eliott och la honom i mitt knä då lugnade han ner sig och då blev Ronja också lugn.
Men när vi kom till rättvik då började ronja få nog av bil åkning sträkte ut tassarna ur bur grinden och jamade men hon slutade efter ettag. När vi kom fram ställde vi in burarna i vårat sovrum och släppte ut dom och då gick dom runt och nosade lite och sen gömde dom sig under sängen.
Så jag och Jonas gick ut och började packa ur släppvagnen . Så nu är hela gäst rummet fullt me lådor och kassar.
När vi hade lastat ur så tittade vi in i sovrummet och såg att täcket rörde sig.
Sen åkte Jonas och lämnade släpet och jag fixade kattlådan och katt mat. Och ställde ut blommor och lampor de blev fint. Men när jag skulle sätta dit dom nya lamp skärmarn ja då visar de sig att vi var tvugna att köpa ny lamp in fästning för att skärmen ska sitta fast. Så vi åkte till Ica maxi och tittde om dom hade å de hade dom inte. När vi kom hem va katterna "rädda" ronja låg på våran säng och fräste när man kom nära och eliott gömde sig under sängen. Så vi sätte oss i soffan och åt mat och tittade på tv . Så efter en stund så kom eliott fram och kom och la sig hos oss i soffan. Och sen kom Ronja också fram och gick och la sig på deras klätter träd. När de var dax att sova så lämnade vi dörren in till sovrummet öppen i fall dom ville komma in. När vi hade sovit en timme ungfär så vaknade jag av att Ronja jamade som en tok. Så såg ja att eliott låg vid Jonas fötter. Tillslut så somnade jag om. Men har inte sovit nå bra alls. När jag gick upp satt eliott vid ytterdörren och väntade på att nån skulle komma. Men de kom ingen. Sen så har dom gått runt och fräst åt varan. Usch tycker de känns jobbigt men dom har de ju ännu jobbigare. Men nu ligger dom hos mig i soffan.

/emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar