fredag 4 mars 2011

4 Mars

Idag känns de lite bättre. Snurrar bara lite. Men har ont i huvudet. Tur att de finns ipren.
Har just ätit lite lunch och sitter och tittar på längd skidstraffet för herrarna. Ser rätt bra ut just nu.
Snart kommer jonas hem och hämtar mig då ska vi åkt och hämta en grävmaskin och ta bort massa snö från hans mamma och pappas bakgård. Blev en jätte hög med snö när vi skottade av garage taket.
I kväll ska jonas mamma och pappa kanske komma och äta middag här. Beror på hur pigg jonas pappa känner sig.

Usch är inte bästa vän med arbetsförmedlingen fattar inte hur dom tänkte om dom nu tänker alls eller om dom bara skiter i att de är människor dom jobbar med och inte maskiner vilket min handledare verkar tro..
Jag skrev ett mail till henne i går och frågade om jag kunde ta en paus från praktik för att som de är nu så hinner ja inte med skolan. Men de fick jag inte för om jag ska ha rätt till att få bidrag då måste jag vara aktiv i 25 timmar i veckan på en praktik vilket inne bär 12½ timme på en dag efter som jag bara har 2 dagar jag inte går i skolan...
Är hon inte klok.. Skrev ett svar tillbaka att om de är så får jag nog välja mellan att plugga eller ha praktik och få bidrag. Hon verkar inte förstå att man orkar inte hur mycket som helst.. Har inte fått nått svar från henne än hon är väl ledig som vanlig på fredag.

/emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar