torsdag 30 juni 2011

30 juni

Igår åkte jag ner hit till Uppsala. Den resan kommer jag nog komma ihåg bra länge.
Började med att jag fick skynda mig till bussen som skulle ta mig ner till tågstationen. När jag satt på bussen kände jag hur svetten rann på pannan. När jag kom av bussen så satte jag mig i skuggan och väntade på tåget.
Hörde några som pratade om att ett tåg var inställt på grund att att spåret hade gått sönder av värmen men kopplade aldrig att de skulle vara de jag skulle me. Men visst så var de såklart tåget var inställt så vi skulle få åka med ersättnings bussar från mora till rättvik där vi skulle få ta vårat tåg ner till Uppsala. Men när vi hade kommit en bit med bussen ja då hade buss chauffören fått ny info om att vi skulle åka buss till borlänge där tåget skulle vänta in oss. Så när vi äntligen fick gå av den bussen (som inte hade ac) och fått tag på min väska och gick ner på perrongen där tåget skulle vänta så stod de ju inget tåg där utan de hade gått. Så om vi inte ville vänta tills 18:00 när nästa tåg till Uppsala skulle gå så fick vi gå till en annan perrong där vi fick ta ett tåg till Falun och Gävle så de var ju bara att springa och sätta sig på de tåget. När vi kom till Gävle så stod de ett tåg inne och vänta de på oss och skulle ta oss till uppsala. Så de va bara att gå på och leta en ledig plats. Som tur va så hitta jag en. När ja väl va framme i Uppsala lite mer än 1½ timme sent så mötte mamma upp mig.
Så åkte vi hem och åt mat och satt och mös på balkongen. Sen gick vi och la oss . Jag låg och läste lite tills jag somnade.

Idag är de ingen vanlig dag utan mammas födelsedag=P
Idag har vi ätit frukost på balkongen och bara tagit de lugnt handlat lite ätit tårta och så har vi grillat nu på kvällen och tittat på sommar med Ernst .

Mamma i solnedgången

Paket och paket öppning vid frukosten

Blåbärstårta mums.

Grattis mamma!
Älskar dig..
/emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar