söndag 13 februari 2011

Kaos kan man säga!

I går kom jennie och Ola och pappa och Maria på besök. När dom kom hit så var inte Jonas hemma så vi satt och fikade lite och jag öppnade födelsedagspresenter=)
När Jonas kom hem så böt vi om och åkte hem till Jonas mamma och pappa där vårat skoter äventyr började, vi skulle åka ut till Jonas ö där vi skulle grilla och bara ha mysigt. Jag och Jonas åkte på en skoter pappa och Maria på en och jennie och Ola fick åka kälke efter skotern pappa körde. Allt gick kanon ända tills vi kom ut till mitten på sjön där de blev stöp. (asså is med 2 dm vatten med snö som låg uppe på.) För mig och Jonas gick de bra men inte för dom andra. Så Jonas fick åka och släppa av mig när de inte var stöp och sen fick han hämta dom andra en efter en tills d ebara var pappa kvar han fick hjälpa Jonas med skotern och den kom lös tillslut..
När alla var ovan vatten med fötterna så åkte vi in till land. Jonas tog en av skotrarna hem medan vi stod och väntade på att han skulle komma tillbaka med bilen som vi andra tog hem till hans mamma och pappa medan Jonas tog den andra skotern hem.
Sen åkte vi hem till oss. Jennie och Ola åkte med i Jonas bil och pappa och Maria åkte deras bil när vi skulle parkera så fick pappa ta våran plats för att de inte fanns några gästparkeringar lediga när vi skulle backa undran backade vi en i en annan bil som stod där man INTE får stå blev en spricka i kofångaren på den andra bilen (skyll dig själv och parkera där du ska) på Jonas bil var de bara att trycka tillbaka bak spoilern annars blev de inget. När vi väl kom in så bött vi till torra och varma kläder och stekte korv..
Jonas klafsar tillbaka till pappa och skotern (fotograf jennie=P)
Maria, Ola, jag och jennie står och väntar(fotograf jennie)
Vi hade allafall tur med vädret(fotograf jennie)

Efter de satte vi oss i soffan och jag, pappa, Maria och Jonas hade julklapps ut delning=) . Jag fick ett mig spel och lite annat kul. Så vi spelade de innan de var dax att börja med middagen.
När vi hade ätit så skulle jennie och Ola åka hem ja ha ja då startade inte deras bil så pappa, Jonas och Ola fick puta i gång den och då gick de bra.

Så när dom åkt så tittade vi på film och efter de var de natti natti.
Justde glömde skriva att en av mina porslins figurer åkte i golvet också..=( får se om pappa får i hop den.

Idag har vi bara slappat och tagit en promenad i kylan och ätit lite lunch innan pappa och Maria åkte hem..

Nu sitter ja här själv och tittar på skidskytte . Men Jonas kommer nog hem snart. Usch har blivigt snorig/ täppt i näsen efter i går.

Har varit en kaos helg men trevlig och fin ändå vi hade ju allafall tur med vädret;)

/emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar