torsdag 2 april 2009

I morgon är de fredag

Tisdag
I tisdags så var de dax för min grupp att baka igen. Vi bakade surdegsbröd dom blev jätte fina hoppas bara att de smakar bra också har inte smakat tänkte spara de ena till påsk och de andra tänkte jag ta fram när jag känner för de..=)

En av mina limpor.

Här maler jag mjöl till brödet.

Annars i tisdags så gjorde vi inte så mycket mera inte i skolan allafall. När jag kom hem gick jag ut och gick med sissy(jonas hund). Sen gjorde jag inte så mycket mera.


Onsdag
Igår hade vi får dag. Med fårbonden som vi var uppe hos förut..
Först så kom han ner till oss och berättade om fårets år det var intressant.
Sen gick vi upp till honom och fåren. Han visade oss hur man klipper ett får och dom som ville fick prova jag gjorde de inte tyckte de verkade lite läskigt, sen visade han hur man klippte deras klövar de fick vi också prova det några stycken som ville och sen fick vi vara me och öron märka lammen de var de också några som provade. Tyckte de verkade obehagligt så jag provade inte de häller. De finns flera chanser vi kommer kunna gå upp till honom flera gånger..
Klippning på gång.
3 Lamm av 60 fick ja på samma blid=P så himla söta..

Igår efter skolan så gjorde jag inte så mycket. Jag åkte bara med jonas till Älvdalen och lämnade en bil grej till hans kusin.

När vi kom hem där i från så kollade jag på tv och sen gick jag och la mig. Men hade jätte svårt att somna vet inte varför.

De va ju första april i går blev inte lurad men lurade jonas att jag hade tappat en tand han gick på de..hahaha..

När jag åkte till skolan igår så lyssnade jag på radio i mobilen då pratade dom om en buss chofför i uppsala att han va den trevligaste buss choffören han hälsar på alla och önskar alla en trevlig dag de tyckte jag va kul att han får lite uppmärksamhet i radio=).

Från och med i går får man inte ladda ner nått mera från Internet..


Idag
Idag har jag börja väva mitt vadmals tyg för igår blev vi äntligen klara med våran vävstol så nu är jag på gång me det har vävt mera en en halv meter då har jag bara en och en halv meter till efter de kanske jag ska väva en trasmatta=) kan vara lite kul.
Annars i dag har vi städat vårat skolhus.

Och nu sen jag kom hem har jag inte hunnit göra så mycket.
Får se vad jag ska hitta på..
/emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar