söndag 26 april 2009

En varm och fin helg

I går han vi med att göra mycket..
Jag vaknade halv 9 i går morse och kunde inte somna om men jonas sov som en stock..
Han vaknade vid 9. Då gick vi upp och åt frulle.. Sen gick vi ut och jag byggde i hop växthuset jonas hade köpt. Och Jonas höllme lite annan på gården.
Sen fick jonas hjälpa mig att köra mina jord påsar till baksiden.
Det gick inte så bra skottkärran tappade ena handtaget..
När jorden kom på plats till slut så blandade jag ordning lite sen sådde jag lite havtorn..Ska blir spännande och se om de blir nått... Sen åkte vi och lämnade en traktor jonas hade lånat. sen åkte vi hem. Sen åkte vi ut en sväng till ön med båt och kollade att allt va bra. Det var jätte härligt att få åka båt i gen..
Sen åkte vi tillbaka in i land och åkte och övningskörde de gick jätte bra... Efter de åkte vi hem och åt lite mat och kollade på Robinson. Sen gick vi ut och gick med sissy(hunden) När vi hade gått en bit såg vi en grävling en livs levande grävling mitt i ett bostads område skit häftigt han/hon blev jätte rädd och sissy nosade för fullt jag och jonas blev helt uppspelta ingen av oss har sätt en levande grävling på riktigt nån gång.. Den sprang in under ett staket så vi gick in på gatan som gick bakom huset för att se om vi fick se den i gen men den hade nog gömt sig eller sprungit vidare.. Skit häftigt var de i allafall... Sen gick vi hem och sov. Man somnar skit fort när man just varit ute och gått..



Idag har vi handlat lite. Sen har jag gjort äppel paj i dag sen har det varit en såpbubble dag i dag..Vi köpte såna där små burkar på öb men spåa och lite sånt i så vi har blåst massa såpbubblor i dag de är roligt..


Massa bubblor=D jippi..

Sen har jag fått mitt års första mygg bett och de sitter under foten av alla ställen j*vla mygga..

Sen har jonas åkt till Stockholm idag får se om han kommer hem onsdag eller torsdag.

Nu ska jag kolla på mäklarna..

/emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar