fredag 29 april 2011

Påsk (mitt 600 ilägg)


Har inte bloggat på ettag nu. Har ju varit hemma hos mamma från förra fredagen tills i onsdags. Har varit mysigt.
Martin kom dit också på påskafton. Vi åt påsk mat och påsk tårta som jag meka i hop med mamma som assistent =P Den blev jätte god. Sen åt vi ju godis också=). På påskdagen gick jag mamma en promenad bort till 4-h gården i Gränby och tittade på lite djur. Får, lamm, kossor, kalvar, getter, killingar, hönor och tuppar, en jätte stor gris och några kaniner. Både jag och mamma blev pussade av en kalv=) Den hade så sträv tunga.
När vi hade tittat på alla djuren så gick vi hem och satte oss och mös på balkongen.
Annars har vi inte gjort så mycket bara tagit de lugnt och skönt i solen.
I onsdags åkte jag hem kändes lite tråkigt men skönt att komma hem.
Jonas kom och hämtade mig på tågstationen så åkte vi hem.

Igår hade jag sista dagen på praktiken. Känns skönt. Köpte med mig 3 pelargoner när jag åkte hem. Blev två vita och en ceriserosa ska ha dom på balkongen när de är tillräckligt varmt.

Idag ska jag gå kvälls inskolning på jobbet börjar 14.30 och slutar 20.00. men de jobbiga är att dom har tagit bort sena bussen från orsa så jonas får komma och hämta mig när jag jobbar kvällar . Om vi inte hittar nån moppe. För sista bussen från orsa går 19.10 hur sjukt är inte de och dom tog bort en buss som gick vid 21.. Orsa kommer gå i konkurs snart för dom tar bort allt..

Just nu sitter jag och tittar på de engelska bröllopet. Men ska väl snart göra mig iordning för jag måste ta en buss som går klockan 13.11 då kommer ja bara 40 minuter tidigare till jobbet. Skulle ja ta en senare buss ja då kommer ja för sent..

/emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar