torsdag 8 april 2010

I jakten på tussilago

Idag var de soligt och fint så jag tänkte att jag skulle ut och ta mig en lång pomenix. Och så blev de. Tänkte att jag skulle hitta några tussilago men de gick trögt men innan jag gick hem gick jag till ett ställe där de brukar finnas och jojo där såg de tre stycken som jag bara var tvungen att plocka.. Hade tyvärr inte hunnit komma upp flera men de kommer nog kanske till helgen de brukar ju gå fort
när de är fint väder vi får se kanske tar en tur förbi där då me=P
Sen när jag kom hem blev de grått och tråkigt vädet.. Så då åt jag lite mat och tittade på drömmen om Italien och efter de arga snickaren och sen lycks fällan efter det blev de disk och matlagning..
Sen har jag pratat lite med mamma om komvux och att jag inte vet var jag ska plugga. Har kollar i Falun, Uppsala, örebro och Mora men i mora finns inte alla dom ämnena jag ska läsa. Sen har vi pratat lite om boende hur mycket allt skulle gå på med katterna och en om el och vatten inte ingår i hyran och sen försökringar och bredband mm. Men de borde gå ihop om man inte har så hög hyra kan jag tycka. Men jag måste bestämma i vilken stad jag ska söka in till först och främst....
Sen ska jag maila till csn i morgon och fråga lite så man har lite mer kolla om man ska ta studielån...
NeJ nu är de väl gå och lägga sig i sängen och läsa dax=P
God natt allihopa
/emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar