torsdag 7 januari 2010

Jakt..och inte vilken jakt som helst..

Igår var de super kallt var 27 grader hela dagen.. burr. Tur att man inte är tvungen att vara ute, men vi gick allafall en liten sväng.
Sen var vi och hälsade på jonas mormor som har fått komma till ett kort tidsboende nu efter operationen. Hon ska bo där i 4 veckor sen får vi se va som händer men hon verkade må mycket bättre och fått upp apriten och pratade och skojode.

När vi hade varit där ettag så åkte vi på filt jakt för hon hade fått en filt av jonas och lena(jonas mamma)i julklapp som hon hade haft på sjukan inte inte fått med sig där i från.. Som tur va så hade han som städar ur hennes rum på sjukan lagt filten åt sidan så vi fick den med oss och åkte och lämnade den..

Sen åkte vi "hem" och lagade mat jonas var boss i köket, det blev köttfärs piroger.
Dom blev riktigt bra..

Efter de så spela de vi wii spel tills klockan 23 då gick vi och la oss..
-----

Idag har vi inte gjort så mycket, har varit ner till körskolan men bengt va inte där han är aldrig där när man går dit han är nog ute och har lektioner. Ska försöka få tag i honom i morgon måste lämna in mitt körkorts tillstånd då för att ha allt klart.. Sen på måndag är de första teorilektionen som jag tänkte gå på sen tänkte jag höra om sjävl studier ska tydligen finnas nån skiva som man kan låna så man kan plugga hemma på datorn. för då kan jag plugga hemma i uppsala me..

Sen har vi varit på garn jakt men har inte hittat nått här i mora men vi ska till borlänge i morgon så får de om jag hittar nått där annars finns de en garn affär i falun så jag får gå in där i så fall vi ska ändå förbi Jennie och Ola och hälsa på en sväng.

Nä nu ska vi ut och gå lite om de inte är för kallt..

Pussar & kramar

/emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar