lördag 2 januari 2010

2010

Då var ännu ett nytt år på börjat..

På nyårsafton när Jonas kom hem till Jennie och Ola gjorde vi iordning lunch och efter de åkte vi och bowlade och Olas mamma var också med.
Jag, mamma och Ola körde på en bana och när vi skulle börja spela så blev de fel på banan på nästan en gång för att ett klot fastnade i rännan så vi fick hämta hjälp så vi missade 10 minuter på våran tid..

Men men de var trevligt ändå fast jag förlorade=( .
Jonas. Mamma och Jennie..

Efter bowlingen så åkte vi hem och bytte om till nyårs kläder=P . Sen började vi på med maten.. Jonas skalar räkor i sitt nya förkläde
Lite gott gott innan maten

Förrätt: Toast skagen

Huvudrätt: Ostgratinerad fläskfile med klyftpotatis och rödvins sås

Efterrätt: Hallonmousse med nonstop och silverkulor.

Efter vi hade ätit spelade vi buzz på tv spel. Sen innan tolv slaget kläde vi på oss och gick ut på gården. Där var de rätt mycket folk. När klockan slog tolv skållade vi och tittade på fyrverkerier
Sen gick vi in och pratade och lyssnade på musik tills klockan var 2 nånstans då gick vi och la oss..
I Fredags vaknade jag vid 10 jag var den som vaknade först. När dom andra hade vaknat så blev det årets första frukost..

Efter de så åkte mamma hem och jag ock Jonas åkte hem lite senare..

När vi åkte hem så var snöstorm till och från de var lite små läskigt men de gick bra vi tog oss hem.

På kvällen tittade vi på del ett av serien olycksfåglar av Camilla Läckberg på ettan och sen kollade vi på en wallander film och sen gick vi och sov..

Idag har vi inte gjort så mycket men snart ska vi handla och jag och Jonas ska laga middag i kväll.. Sen ska vi se del två av serien olycksfåglar sen får vi se..

/emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar