söndag 24 maj 2009

Födelsedagskalas

I helgen har jag varit i Falun hos syster yster och hennes kille ola..
Jag och jonas åkte dit i fredags efter jag hade kommit hem från skolan. När vi kom dit så satt jag jonas och mamma och pratade lite medan jennie och ola lagade mat..
Sen åt vi lasagne de va mums så satt vi och pratade sen vid 21 tiden så åkte jonas tillbaka till mora, och vi satte oss och kollade på en film som va läskig och spännande de va en thriller kommer inte ihåg va den hette.. efter de var det sov dax.

I Lördags kidnappade jag och mamma jennie för att vi skulle åka och köpa ett syrenträd men de visste hon inte om.. När vi kom hem igen så följde jag med jennie för att hämta tårta hos bageriet sen hämtade vi Martin När vi kom hem igen gjorde vi lite snittar och satt ute i solen på balkongen..
Sen när annika kom(olan mamma) så åt vi smörsås tårta som jennie hade gjort den va jätte god och snittar som också va jätte goda. Efter de åt vi tårta den var super god..
Den har jennie gjort.


När martin och annika hade åkt gick vi till ica maxi och handlade. När vi gick hem där i från så plockade vi liljekonvaljer sen började de regna. När vi kom hem så slöade vi sen kollade vi på robinson och åt grillad fläskfile och majskolv och sallad sen kollade vi på film och sen gick vi och la oss..

Idag har jag spelat lite tv spel sen åkte mamma hem och pappa och maria kom då åt vi upp smörgåstårtan sen åt vi tårta och sen följde alla med mig till bussen som jag åkte me upp hit till mora igen . När jag kom upp så åkte jonas ner till Stockholm nästan på en gång..

Nu ska jag spela lite dataspel sen ska jag kolla på mäklarna sen blir de nog läsning och sen sova..


Tack för en fin helg..
Puss & kram


/emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar