tisdag 19 maj 2009

Börjat med odling

Igår skulle vi gå runt och kolla på ätliga växter i naturen.. Men hon som skulle berätta lät så otroligt tråkig när hon pratade att jag inte kunde koncentrera mig.. Så jag gick in och vävde istället och små pratade lite me Niklas och lisa som också vävde..
Efter lunchen hade vi kursråd de gick fort efter de gick vi hen till våran odlings lärare Patrik på rundvisning i hans trädgård.. Den var super fin och jätte stor..
Sen när jag kom hem lagade jag mat till i dag en paj som blev jätte god..
Sen satte jag lite frön och kollade på tv..

I morse ville jag inte gå upp och fram på dagen fick jag reda på att de skulle jag inte ha gjort häller har fått ben hin inflammation och har jätte ont i mina axlar ..=(
Men har grävt dynga till växthuset och sen har jag och Camilla beskurit lite vinbärs buskar och jag tog en krusbärs kvist som står i vatten nu som jag ska plantera sen=) Sen har jag vävt lite mera på min matta..
Sen nu i kväll har jag stickat och kollat på tv..

Och i morgon får jag sov morgon.. Jippi.. För vi ska vara i mora, vi ska på studiebesök på skatteverket och sen ska vi till zorn gården efter de tror jag att jag ska gå till keramiken och göra klart mina saker där..

Nu ska ja gå och sova..

God natt sov gott..

puss o kram

/emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar