tisdag 26 maj 2009

Äntligen ute på åkern...

Idag cyklade jag till bussen de gick fint bara att ja cyklade lite sent så att jag nästan missade bussen. Men jag han..
Idag kom vi ut på åkern äntligen..=)
Vi mätte ut våra 4 skiften som vi ska ha. Vi kommer ha ett med kål ett med baljväxter ett med rotsaker och ett med grön götsel..
De jag han att göra i dag var att lägga stenar som en myr runt hela min odling.. Camilla gjorde de runt sitt i går och ja tyckte de var fint så jag skulle göra de jag me men de tar längre tid än man tror är inte klar än får fortsätta i morgon.. Sen ska jag gräva om jag kan och sen så morötter och lök.. Men de blir i morgon de..


Igår ringde jag till sjukgymnast ringde till två olika ställen vänte tiden är på 3 veckor..
En av dom ringde till mig i dag och sa att hon hade pratat med en sjukgymnast och hon hade sakt att hon tyckte att jag skulle gå till en läkare först innan jag går till en sjukgymnast för att få reda på vad de kan vara som är fel. Innan jag går till en sjukgymnast.. Men när ja ringde till vårcentralen föra veckan så sa dom att jag skulle gå till sjukgymnast medan jag står i kö för att träffa läkare. Så dom säger i motvaran..
Jag ska ringa till vårdcentralen i morgon och skynda på dom lite..

Jag kan inte gå runt och ha ont i axlar rygg knän handleder och tummar nu när vi ska hålla på och gräva och fixa på åkern...
Får se vad dom säger i morgon....


Om två veckor slutar min buss att gå till skolan för då har alla vanliga skolor sommar lov. Så för att jag ska slippa gå upp 4 på morgonen och åka runt hela dalarna för att komma till skolan så köpte Jonas en moped igår som jag hade hittat på blocket.. Som vi ska dela på fast de blir nog jag som använder den mest efter som jag ska åka 6 mil på den om dagen..

Jag var tvungen att ladda på lite energi när jag kom hem..

Nu ska jag gå och lägga mig innan jag somnar här i soffan med datorn i knät är helt slut..

God natt...

/emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar