måndag 16 augusti 2010

musik och motor

I fredags åkte jag, jonas och grannen magnus upp till älvdalen, och älvdalens camping där jonas redan hade ställt upp husvagnen tidigare under dagen. När vi kom dit satte vi upp yttertälltet och sen åt vi mat innan de va dag för crusing.. Senare på kvällen gick vi på parken heter de där de va lite tivoli och uppträdande men de va ingen höjdare tur att vi fick gå in gratis bara för att vi skulle hjälpa till på lördagen.. Sen åkte vi hem till husvagen då gick jag och la mig men Jonas och Magnus satt i förtälltet och pratade..

I lördags hann vi inte äta någon frukost innan de var dax att åka till flygfältet och sjösätta båten sen efter de fick vi lov att åka upp till en som höll i gatbils utställning, vi fick lov att hjälpa till att köra ner lite bilar som skulle ställas ut.. Efter de åt vi brunch. Sen var de bara tillbaka till flygfältet och titta lite på bilar och en tjej kompis till oss tävlade med sin amerikanare i ljud tävling.. J*vlar vilket ljud de va i den är inte många som har sånt dunka dunka i sin amerikanare. Sen var de dax att ta sig till båten för då var de dax för snösköter på vatten tävling där vi fick boxera in dom skotrar som sjönk vi fick boxera en del men inte alla..
Tävlingen höll nog på i kanske 2 timmar så när klockan 4 gick jag en sväng runt och tittade på lite bilar innan de var de dax att ta upp båten och plocka iordning ..

En tuffbil och husvagn på campingen

Sen åkte vi till campingen där jag och Magnus badade i älven de var kallt men uppfriskande efter de blev de en dusch och sen grillning sen satt vi och pratade innan vi gick upp på byn. Efter vi hade varit där ettag så mådde inte min mage nå bra så jag gick till husvagnen och la mig medan Jonas och Magnus var kvar.. Vaknade några gånger den natten var massa fulla folk som skrek och åkte raggabil på campingen 4 på morgonen men jag somnade om till slut och vaknade igen klockan 10 då gick jag upp och klädde på mig. Kändes riktigt skönt att man vara pigg medan dom flesta var bakis =P Efter frukosten packade vi ihop och åkte hem . På kvällen igår var vi ute och åkte båt skönt men de börjar bli kalla vindar nu på kvällarna så snart är de väl höst=(.

Har haft en kanon helg!!

/emelie

2 kommentarer:

  1. Sorry för att jag åkte utan att du fick ta kort på Chevellen,men se det positivt, vi får ju träffas igen å då ska vi ju ligga på huven å åla oss när kortet knäpps eller hur var det? ;)hehe

    SvaraRadera
  2. haha, du vet att jag älskar din mage ;) =P nu har jag kommit igång med min blogg igen =) läs den!

    http://emeliemimmi.blogg.se/?tmp=17230227

    SvaraRadera