måndag 23 februari 2009

Nu har jag sport lov..

I fredags gick jag till skolan efter att ha varit hemma i 7 dagar de va kul att träffa klass kompisarna igen .
Vi hade slöjd vi på keramiken hade ingen lärare men de gick bra ändå, jag gjorde några hjärt formade hängen sen började jag på ett ansikte hihi får se hur de kommer bli när de är klart..

Efter skolan gick jag hem och hade storstädning de behövdes, Jonas va inte hemma så jag städade själv så då har jag en städning inne stående=) .

I Lördags åkte jag och Jonas ner till pappa och Maria i örebro det snöade nästan hela vägen men de gick bra..
På vägen stannade vi i Filipsstad för vi skulle köpa blommor som vi skulle ge dom vi gick in en blomsteraffär där va de jätte dyrt en bunt med 10 tulpaner kostade 80 kr och en orkide kostade 360 kr utan kruka och 460 med kruka de tycke vi va dyrt så vi gick till Coop och köpte tulpaner 2 pack me 10 st för 98 kr så vi tjänade massor på de.
Dom hade blom påsar där men jag va lite orolig att dom inte skulle klara sig utan vatten i lite mera än en timme så vi åkte till en bensin mack och tog lite papper där och tog vatten i från en kran där de blev kanon så dom klarade sig hela vägen ner till örebro..

När vi kom fram så åt vi lunch och fikade lite efter de fick jag födelsedagspresenter 2 presentkort en kniv vessare och pärlor .

Efter de så åkte vi till Mariebergs köpcentrum och tittade runt lite men ingen av oss köpte nått när vi kom hem så kollade jag och Jonastv medan pappa och Maria lagade mat (dom ville inte ha nån hjälp).
Senare på kvällen så kollade vi på melodifestivalen och efter det kollade vi på galenskaparna after shave sen gick vi och la oss..

Igår söndag så va vi ute och gick en sväng när vi kom hem kollade vi på skidåkning på tv vi vann ju 2 medaljer heja Sverige en silver i herrarnas längdskidor och en bons i damernas skid skytte..
Sen kom Marias son Erik och då åt vi mat efter de va klockan så mycket så då åkte jag och Jonas hit hem till Uppsala..
De va snö storm nästan hela vägen mellan västerås och Enköping kunde vi inte åka snabbare än 50 km ungefär...
När vi äntligen kom hem till Uppsala till mamma så åt vi pizza och kollade på tv på filmen på spaning bridget jones. Efter den va de bara att gå och sova..

Idag har jag och jonas spelat tv spel sen åkte jonas vidare upp till mora och jag bakade=)
Kladdkaka och hallon grottor mums..

Men nu ska jag kolla på tv...

kramar

/emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar