torsdag 5 februari 2009

Ännu en dag med matlagning

Idag glömde jag min kamera på ollars =( .

En i klassen skulle försöka hinna förbi i morgon innan dom åkar in till mora för då har vi hantverk på mora folkhögskola...
Så vi får se om hon hinner...
Hoppas de..

Igår kom de lite mera snö på morgonen iallafall i mora och i orsa men det snöade inte när jag kom upp till skattungbyn..

Igår lagade vi mat igen näst sista dagen..

Vi lagade rotfruktsgratäng, rödbets hommos och ärt röra, kanel marinerad märjärt och lite vitkol och grönkol lök vitlök och morötters sallad.
De va gott allt i hopa..

Vi slutade tidigt igår så jag satt och skrev av lite recept medan jag väntade på bussen..

När ja kom till Orsa skulle jag byta buss och buss chaffören som körde bussen till mora var jätte grinig.. När vi skulle åka igenom Orsa rondellen då var den en långtradare som hade kört ner i diket på nått konstigt vis..Fattar inte hur dom fick bort den..

Sen såg ja en älg som sprang brevid vägen..

Sen när jag kom till mora mötte jonas mig så va vi och handlade lite frukt och lite så..

Sen på kvällen kollade jag på 4an på semester svenskar eller va de heter och sen maid in sweden efter det gick jag och la mig och sov som en stock..

Idag va jag trött så jag frågade jonas om han kunde köra mig till bussen så kunde jag sova en halv timme till...

Och i dag lagade vi också mat då blev de rotsaksbiffar med rotfruktsmos och pepparrotssås och massor med olika "grönsaker" och jätte mumsiga torkade fruktbollar mummmmsss...

Sen efter lunchen så städade vi ur köket och resten av klassen städade resten av huset de gick jätte fort.. Efter de satt jag och Lisa och skrev av lite mera recept...

När jag kom hem nu har jag inte gjort så mycket ska äta nu och sen skulle kanske matte komma så då ska jag jonas och matte kanske kolla på film..

Fast de är ju ishockey också..=P

kramar

/emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar