tisdag 3 februari 2009

Matlagning..

Igår kom ja inte ut på Internet så ja får skriva de jag tänkte skriva i går i dag..

Igår när jag skulle gå till Monika för att åka med henne på morgonen va de 21 minus ute fy f*n va kallt..

Den här veckan är de min grupp som ska laga mat åt alla..
Igår lagade vi jordärtskskockssoppa och bön pesto och grönkol pesto och jag och en i gruppen bakade bröd och skar palsternacka och morötter kolrötter blev väldigt bra..

Sen på eftermiddagen kom de en föroläsare från Åre fjällbete och berättade om deras organisation de va intressant.

På kvällen kollade jag på tv medan Jonas möblerade om åt sina päron.

Idag va de till att gå upp kl 6.15 trött va man o kallt va de..
Idag blev de cocosmjölk och curry rotfrukts gryta och grönkols pesto och vitkol morötters sallad och till efterrätt blev de vita vinbärs sorbe men topping med rostade nötter me honung. Mums...
Här är vårat skolhus Ollars..Midsommar stången och julgranen som står på andra sidan vägen ..

Den här bilden är tagen utanför skattunge handeln.

När jag kom "hem" så hade Jonas börjar bygga i hop en garderob dom köpte i går på jysk den va tydligen inge lätt att sätta ihop..

Nu ska jag kolla på bygglov...

pussar o kramar..

/emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar