fredag 19 november 2010

magsjuka.

Igår när jag gjorde frukost ringde dom från jobbet och frågade om jag kunde jobba från 11 till 21 . Så jag fick slänga i mig frukosten och gå till jobbet. När jag skulle gå in på min avdelning sitter de en skyllt på dörren "Magsjuka". Kul. ja sa att chefen att ja vill inte gå in när de står så på dörren. - Jag vågade inte säga nått om de när ja ringde för då hade du väl inte kommit.. De är inte så farligt dom har väl gjort en stor grej av det bara och att de bara är en som dålig.
Men tack då. Så när ja kom in sa dom att de var tre stycken som är dåliga så alla fick vara isolerade på sina rum.
Jag fick ta köks tjänst och ingen av dom andra fick gå in i köket. Så jag gick serva dom med brickor med mat och dryck som dom fick ge till dom som inte var dåliga..
Efter 2 nån gång var ja klar i köket och 2 av personalen hade slutat för dagen så då var de bara ja och en till. Vi fick gå runt och titta hur alla mådde.

Vid 17 tiden så blev 2 till dåliga och vid 19 tiden blev ännu två till så de var en riktigt jobbig kväll de larmade hela tiden så innan jag och annelie gick hem vid 21 så var 7 av tio stycken magsjuka.. Och vi var helt slut.. Känns som att jag har klarat mig allafall=)

Nej Fy fan vilken kväll..

Idag ska jag och Jonas åka hem till mamma. Men när vi kommer dit är hon nog inte hemma för dom ska repa med kören i kväll för i morgon ska dom ha konsert som vi ska titta på, ska bli kul och skönt att komma hem..

/emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar