söndag 30 maj 2010

fredag/lördag och morsdag=P

I fredag planterade jag och jonas om jordgubbarna i den nya lådan på ben som vi har byggt efter som den andra som jonas pappa byggde gick sönder=P vilken jag och jonas var beredda på=P . Sen tog vi en tur ut på sjön och ut till ön..

På kvällen åkte vi hem till madde för att fira henne för hon fyller 20 i dag(söndag) så vi satt och pratade lite sen åkte vi till mora parken och bowlade på den nyligen invigda bowling hallen. Var väl inte den bästa bowlingen jag har varit på men men de var kul allafall. Efter de åkte vi hem till madde igen och hoppade studsmatta, sen gick vi in och pratade lite sen när klockan blev halv tolv blev jag hem skjutsad och jonas och dom andra fortsatte kvällen själv fick man gå och sova för att sedan gå upp klockan 06.00 för att jobba..

På lördag så jobbade jag när jag kom hem fick man göra så lite väsen man kunde för de var en som inte mådde så bra så där dagen efter=P haha..
På kvällen igår så åkte vi hem till matte och grillade sen åkte vi på orsa krusning och kollade på bilar. När vi hade sätt samma bilar för 3 gången åkte jag och jonas hem och kollade på mannen som talar med hästar(en riktigt bra film) men vi såg inte hela för de blev så sent så vi gick och sov i stället..

Idag har vi inte hunnit med så mycket förutom att packa för att åka hem till Uppsala (där jag är nu=P ). När jag klev av tåget så blev jag helt chock dom hade byggt klart nya stationen så när mamma mötte mig så gick vi in i stationen så var de som att vara i Stockholm som mamma sa eller nån annanstans men inte i Uppsala allafall.. Men de var jätte fint och fräscht men inte så fint från utsidan.. Vi åt var sin glass som mamma köpt så satt vi utanför stationen och granskade byggnaden
Sen åkte vi och handlade.

Och nu på kvällen har vi ätit grillar kött med klyft potatis och paprika i ugn och till efterrätt blev de marängsviss mums=P ..

/emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar