söndag 28 mars 2010

Ställa om klockan

Ja i natt skulle man ställa om klockan en timme framåt vilket innebar att jag bara fick sova till 5 om de skulle varit vinter tid men nu när de var sommar tid va ju klockan 6 usch den timmen som man gick minus, den känns vill jag lova. Skönt att de var lugnt på jobbet allafall.. Men jag började morgonen med att bränna en hel kastrull med gröt. Jippi=( . Annars har de gått jätte bra..

I Fredags åkte jag, Jonas och Jonas moster ner till Stockholm med massa grejer. När vi kom till Stockholm hamnade vi mitt i trafik kaoset när alla skulle hem så vi fick stå i kö i en tunnel jätte länge och alla stockholmare kör som idioter och tränger sig före och tutar för ingenting fy skjutton för att köra bil i stockholm.. När vi kommit och ur kön hade Jonas koppling blivigt överhettad så den fungerade nästan inte=S Men vi tog oss hem till Jonas moster och packade ut allt. Sen åkte vi vidare till Uppsala där vi fick leta parkerings plats länge och väl men hittade en till slut där både bilen och släpet fick plats.. När vi kom hem så hade mamma kokat te och dukat fram lite så då åt vi .. Sen satt vi lite vid datorn tills det var säng dax. Sov dock inte så bra för grannens hundar satt och ylade till klockan 2.00.

På lördagen åkte vi till Ikea och gick en snabb vända sen blev de jula och arkens zoo där mamma köpte nya fiskar åt mig=) .. Sen åkte vi hem, då lagade mamma mat och jag och Jonas meckade ihop CD hyllan mamma köpte på Ikea.

Senare så åkte vi upp till Mora. De spöregnade nästan halva vägen upp regnade så våldsamt att man nästan inte såg ut. När vi kom till Rättvik blev båda jag och Jonas imponerade för då var de
earth hour och rättvik hade släckt ner alla gatulampor till och med.. I Mora var dom inte duktiga alls var jätte många som hade lampor tänta=( blev besviken..
När vi kom fram så tittade vi på andra delen av millenium sen var de dax att sova.

Och i dag har jag jobbat och nu sitter jag och väntar på att parlamentet ska börja..

Puss o kram

/emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar