måndag 29 juni 2009

Borlänge & peace and love

I Onsdags åkte jag hem tidigare från skolan för att hinna fixa lite och packa klart innan jag skulle ta bussen ner till Falun till Jennie och Ola.
När jag satt på bussen skulle jag lyssna på musik för jag hade lånat jonas ipod men de blev inte så lyckat för mina hörlurar är spräckta och de är glapp i sladden=( men bara man satt helt stilla så gick de bra..
När jag kom till jennie och ola va bara ola hemma för Jennie hade inte slutat jobbet.
Sen när jennie kom hem så gick vi och köpte pizza. Sen va de dax att gå och sova..

Itorsdags gick jag och ola och hälsade på jennie på hennes jobb hon hade massor att göra så vi gick ner på stan och handlade lite sen när vi gick hem så fick vi med oss jennie.
När vi kom hem så lagade vi mat, sen gick vi till bussen för då var de festival dax=).
När vi kom till borlänge så skulle vi fixa festival armbanden de va inte de lättaste för dom hade gjort om festival området så vi hittade inte först, men när vi hade frågat och fått 3 olika vägbeskrivningar så hittade vi rätt tillslut.
Sen när vi skulle gå in så blev jennie av med sitt paraply för de fick man tydligen inte ha med sig in på området som om man skulle kunna göra någon illa med de.. Men de konstiga av att jag hade också med mig ett men jag blev inte av med de fören vi hade varit utanför områden och skulle in igen då blev jag av med mitt...
När vi skulle åka hem med natt bussen så fick vi inte plats dom hade 3 bussar som skulle gå till Falun alla tre va knök fulla och vi va typ 100 pers kvar som skulle få vänta och se om de kom någon mera buss så vi gick och tog en taxi istället som vi delade med 3 till som skulle till falun vi va hemma vid typ 3 tiden.
Då var de bara hopp i säng..

Timbuktu

IFredags vaknade jag vi kl 11 av att jennie gick upp hon skulle cykla och möte hennes kompis som kom från uppsala med tåget..
När dom kom så åt vi frukost sen satt vi på balkongen en stund och sen gick vi för att ta ut pengar sen tog vi bussen till borlänge och Peace and love igen..
De va jätte super dunder varmt..
På kvällen åkte vi hem tidigare först skulle vi åka buss men vi träffade på olas kompis så fick åka med han och hans tjej så vi proppade in oss fyra stycken i baksätet, och vi åkte rally hem och skrapade i underredet i varje gupp=) och vi skrattade....
När vi kom hem drack vi te och kollade lite på tv sen va de sov dax.
ILördags va man lätt sliten men de va ändå dax för den sista dagen på peace and love.
De va super varmt.
När vi skulle hem fick vi åka egen bil eller ja vi fick låna Annikas bil.
När vi kom hem drack vi te sen gick vi och la oss..

Under dom här 3 dagarna har jag sätt massa jätte bra band från helly metal , club musik , pop , "tivoli musik" Va riktigt kul och se massa band som ja inte ens visste om att dom fanns.

Har sätt massa olika människor och ätit god mat och haft de jätte trevligt ..

Längtar redan tills nästa år..=)
De har varit en riktigt lyckad festival "helg"..

/emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar