tisdag 16 juni 2009

Moppe

Idag blev de moppe till skolan de gick bra men de va jätte kallt hade nog klätt på mig för lite kläder..
När jag kom fram efter 1timme och 10 minuter så hade jag god tid på mig kom fram 20 i 8 då gick jag upp till ovanäng för vi skulle hålla på med våra bin. Vi flyttade om lite i våra två kupor..
Sen gick jag ner till ollars för att laga mat. Efter maten satte jag mig i biblioteket och sov innan vi hade samling efter de gick jag och niklas och vattnade i växthuset. Sen hade jag inget mera att göra så då åkte jag ner till camilla och anna och marchela och då fick jag hjälpa Marchela och baka bullar in för midsommar. När vi var klara var klockan 18 så då var de dax att sätta sig på moppeden och åka hem. När jag va tillbaka i mora så tankade jag fick betala 16 kr =) .
Och nu är jag hemma och tittat på tv..
Om de regnar i morgon så blir jag hemma för då kan vi inte vara ute på åkern och då finns de inte mycket vi kan göra och att åka moppe 3 mil dit och 3 mil hem för att göra ingen ting känns onödigt..

/emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar