söndag 21 juni 2009

Midsommar..

Nu var de länge sen jag skriv på min lilla blog.
I fredags var det midsommar Och det regnade fram till kl 18..
Vi hade café uppe i skattungbyn i skolan (ollars) vi fixade och grejade fram till klockan halv två då vi öppnade och höll i gång till klockan sex då vi stängde igen de va super mycke folk. Sen plockade vi undan och städade. Jag va hemma vid halv åtta då va jag helt slut, jag och jonas satte oss och åt lite midsommar mat och sen kollade vi på tv och jag somnade i soffan... =)

Igår(Lördag) vaknade vi vid elva då åt vi frukost och sen visste vi inte vad vi skulle göra jag ville göra nått kul så jag kollade runt lite på Internet för att komma på nått kul, så kom vi på att vi skulle åka till orsa grönklitt just då ringer jennie och frågar om jag och jonas ville åka me dom till orsa grönklitt.. Läskigt att vi tänkte på de samtidigt..
Så jag och jonas mötte upp Annika och jennie och ola och sen åkte vi upp till orsa björnpark.

Vi åt lite lunch innan vi gick in i parken
När vi hade gått in och gått en liten bit så började de regna och sen regnade de ända tills vi åkte hem.
Men vi fick se massa djur allafall så de var kul och trevligt ändå..


På kvällen när vi kom hem så lagade jag och jonas iordning tacos och sen spelade vi monopol.
Sen kom vi på att vi skulle åka på fest ute i Ryssa dom hade midsommar firande de va väl lite små trevligt men man tröttnade rätt fort sen när vi skulle hem fick vi nästan inte tag på nån som kunde köra oss hem och taxi skulle kosta 300 kr för typ 1,5mil och de tyckte vi va lite dyrt ..
Efter mycke om och men fick jonas tag på en tjej kompis som va så snäll så hon kom och hämtade oss och körde hem oss så vi va hemma vid kvart över tre i natt då va de jätte skönt att få lägga sig i sängen somnade nästan på en gång..

Idag har vi städat och spelat klart monopol och jag förlorade=( .
Sen har vi kollat på tv och bara tagit de lugnt, och nu är de snart dax att lägga sig för i morgon ska man upp och åka moppe tillskolan hoppas de blir bra väder i morgon..

/emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar