måndag 30 maj 2011

Städ söndag

Går dagen gick i städningens tecken. Började dagen med att städa i köket. Sen blev de frukost och efter de började jag tvätta. Tvättade kuddar och täcken och överdragen i soffan och massa kläder.
Sen åkte i en sväng jonas köpte mors dags present och sen åkte vi hem till jonas mamma och pappa och fikade. Sen åkte vi till en kompis som skulle titta på en motordriven skateboard som jonas ville sälja. Så han provade den lite och köpte den.. Efter de så åkte vi hem och jag fortsatte med tvätten och började dammsuga och jonas åkte inlines hem till sin pappa och mamma för han skulle få hjälp med båt motorn..
Blev att torka golv och städa toaletten och skura ur kattlådan var klar med städningen vid tjugo över åtta då satte jag mig en stund och tittade på mästarnas mästare. Så när dom inte körde några tävlingar så värmde jag i ordning lite tomatsoppa med torellini. När programmet var slut så sprang jag ner i tvättstugan och vred i gång torktumlarna och torkskåpen en sväng till. När jag kom tillbaka in så hade jonas pappa ringt och ville att vi skulle komma dit för att de hade hänt nått. Så de var bara att åka dit. Är lite bök runt om kring som han tycker är lite jobbigt . Så han och jonas mamma villa prata av sig lite.
När klockan var vid 22 åkte vi hem och åt soppan som fortfarande var varm. Så tittade vi på nån film som redan hade börjat. I pausen fick jag springa ner till tvättstugan igen och sätta i gång torktumlarna tar lite tid att få täcken och kuddar torra. Sen gick jag upp och bökade på över dragen till soffan och sen när kuddarna och täckena var torra så var klockan 23:45 så då bäddade vi och tittade klart på filmen sen var de god natt..

Så var de ju mors dag igår har skickat i väg en liten sak får se om hon får de i dag eller i morgon.

/emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar