söndag 4 oktober 2009

trevligt

I fredags morse kl 6.24 satte jag på tåget på väg hem till Uppsala
Jag sov nästan hela vägen skönt.. När jag kom till Uppsala så gick jag hem och konstaterade att det inte bara va kallt uppe i mora utan att de börjar bli kallt i Uppsala me..
När jag kom hem så åt jag frukost sen bakade jag rull tårta mums.. Sen la jag mig på soffan och somnade och höll nästan på att missa min läkar tid jag hade..

När jag kom hem därifrån så kollade jag i en bok jag har om göra egna kort tips.
För jag tänkte att jag skulle göra ett grattis kort till ola och de gick bra till slut med lite hjälp från mamma..
Sen när jag var klar med de så lagade jag och mamma mat mums, grillade på balkongen för sista gången i år..
Sen efter maten va klockan 20. först tänkte vi kolla på idol men sen kollade vi på en gammal serie från 70 talet nån gång som hette ärliga blå ögon. Den verkar bra men vi såg bara två avsnitt sen var det sov dax..

ILördags vaknade vi vid kl 10 då åt vi frulle och gjorde oss i ordning sen vid 12 började vi våran färd upp mit falun till jennie och ola där vi skulle fira olas födelsedag. vi åt massa mumsigt till fikat sen spelade vi bazz på ps3 de är ett fråga sports tv spel jätta kul..
Sen lagade jennie och ola mat medan jag, mamma och jonas tittade på.
Efter maten blev det mera tv spel då blev det dans matta jätte svårt man kul om man (inte) ramlar förstås men de gick bra ändå..

Sen var klockan mycket så jag och jonas åkte upp till mora vi var uppe vid 23 tiden då va vi trötta så de va bara att gå och lägga sig..

Idag har vi varit på rättviks marknad va inte kul de regnade typ hela tiden och jag hittade inget kul.. Sen åkte vi hem och åt korv och nu tittar ja på hells kitchen och äter godis mums..

/emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar