fredag 9 oktober 2009

Den stora skörden

I onsdags och i torsdags har det varit allt fokus på skörd på vara egna plettar och jag blev helt klar i går. Känns skönt men lite sorgligt men nu kan snön komma när den vill..
Nästa vecka ska vi skörda de som är på den gemensamma pletten så snön kan väl vänta lite till. Fast vi har fått snö rapport om att de ska komma på söndag men vi får la se.
Ser lite kallt ut att vara en vitkål men nu är den skördad..

Mina majrovor några va stora som handbollar:)

Kålrotens tur att skördas..Några av mina morötter just dom i den här högen heter yellowstone...


Mina palsternakor..=)


En låda med purjolök, 2 sortes grönkål, rödkål, vitkål och rotselleri och en blomkål..

En blomma från sollerö gråärt..

En sista bild på mina ärt staket innan jag tog ner allt i går..

/emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar