tisdag 3 mars 2009

Vasa loppet och lite annat..

Vasa loppet... I söndags var det ju vasa loppet jag och Jonas åka ut till spåret vid kl 11 för att titta på när eliten skulle ta sig i mål.. Vi satt och väntade ett tag sen kom dom och svich så va dom förbi..

Sen åkte vi hem en sväng för att vänta på att mattias skulle sluta på sitt jobb så att vi kunde åka ut till spåret igen och grilla och kolla på dom som fortfarande inte hade kommit i mål..
En lite små kul skyllt dom hade vid spåret.


mysigt..

Sen åkte vi hem och kollade på beck..

----------------------------------------

I går gjorde vi inte så mycket i skolan kollade på en film sen satt vi och diskuterade och lite så och när jag kom hem gjorde jag inte häller mycket kollade på tv bara..

--------------------------------------

Idag i skolan har vi fått träffa en ny lärare Berit vi ska ha i vävning av vadmallstyg så vi har fått massa info om olika vävtekniker och haft genom gång av vävstolen och så fick vi kolla vad vi vill ha för färg på varpen och för färg på ull garnet de fick vi i läxa till i morgon och så ska vi ha bestämt oss hur långt vi vill väva..

Sen när jag kom hem gick jag ut och gick en timme vid siljan de va skönt.. Sen fick jag åka traktor med jonas när han skull lämna tillbaka den till dom han hade lånat den av, dom som ägde traktorn hade hästar som vi klappade lite på och nu är vi hemma igen så nu ska jag gå och borsta tänderna och gå och lägga mig och kolla på bygglov.. Sen ska jag sova..

God natt

Kramar

/emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar