fredag 6 mars 2009

Då va det Fredag igen..

I onsdags i skolan pratade vi ännu mera om vadmal och beställde inslag och varp.
Sen på kvällen gick jag och Jonas till willys och handlade sen gick vi hem blev en mil samman lagt..

-------------------------------------------------

Igår för kultiverade vi, vi satte paprika, chili, purjolök, rotselleri, rankspenat och havtorn.
Jag tog 4 frön va havtorn och planterade i en kruka de blir ett 10 års projekt de tar 10 år innan man får frukt på dom.. De ska bli kul och se om man lyckas..
Sen hade vi genom gång av kvarnen som vi ska mala mjöl i i skolan skit häftigt man trodde inte att de va så lätt att göra eget mjöl..
Fick med mig en påse gravhamsmjöl för de va ingen annan i min grupp som ville ha.

Sen på kvällen va jag och jonas hemma hos matte och åt torta för han fyllde år..

Sen när vi kom hem så kollade jag på tv och virkade lite..
De går så fort och virka nu när man lärt sig började och blev klar med en handledsvärmade..
--------------------------------------------

Idag har vi haft keramik jag förtsatte på min gubbe som jag började på innan lovet den blev bra får se om den håller när dem bränns bara =S.
Blir spännande och se..

Nu ska jag virka lite och sen ut och gå eller nått..

/emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar